02 August 2014

Laporan



tak tau pasai apa…nak lelap mata…dah tak mau pulak…dah dekat pukul 3 pagi...petang tadi bukannya tidur pun…tapi pasai apa tak mau lelap mata pun tak tau….

nak buat kerja belajaq…cuti berbaki sehari lagi…cuti yang aku tetapkan sendiri…sebab tu ada kawan dalam fb kata…buat apa minta cuti sebab dah memang dalam cuti…memang betoi…aku dalam cuti panjang…tapi cuti ni aku mohon sendiri dari diri aku…sepanjang bulan posa lepaih…aku tak berhenti buat kerja belajar…lagi 2 hari nak raya pun masih tetap dengan laptop…tapi bila wife kata..patutnya dah tak buat kerja belajaq…patutnya dah tolong kemaih rumah…jadi untuk menghormati hidup berkeluarga maka aku mohon cuti dari diri sendiri…minta 1 minggu…tolong apa yang patut…sebenarnya aku seronok buat kerja belajar dalam bulan posa…sambil belajar…sambil dok dengar lagu raya… ada feel untuk sambut raya!!!

raya tahun ni aku tak pi mana sangat…semuanya rutin macam selalu…beraya dirumah sendiri macam biasa…lepaih sembahyang…pi melawat kubur mak dan pak…lepaih tu pi rumah abah…lepaih rumah abah pi rumah mertua…petang aku balik rumah sendiri sorang sorang….wife dengan anak anak di kampong…raya ke 2 baru aku pi ambik depa…bawa jalan jalan rumah mak saudara…raya ketiga macam biasa…turun penang…pi rumah bapa saudara (ini rutin tiap taun)…selepas tu duduk dirumah saja dengan anak anak…layan TV…anak anak macam biasa…dah berkali kali dok kira duit raya…macam macam depa planning nak perabih duit raya…ada yang minta nak beli robot…nak beli hset pun ada

dah tak boleh tidoq ni aku buka fb…tengok gambar kawan kawan post waktu gathering 2 hari lepas…aku tak dapat join…last minit ada masalah…ramai juga yang hadir…ramai yang dah berubah bentuk dan rupa…sesekali tengok aku dah tak ingat nama…kalau aku pi malam tu pasti aku boleh ingat balik nama depa…nak buat macam mana…dah ketentuan tak boleh join

dah tak tau nak buat apa…aku lompat dari satu blog ke blog…saja type raya di perantauan…macam macam pengalaman orang yang beraya di perantauan terutama di luar Negara…pengalaman aku Cuma beraya di dalam Negara saja


setakat ni saja laporan yang tak seberapa...sambil menikmati kopi O kosong dan rokok balut...

No comments:

Post a Comment