05 December 2013

Kumpul dan Baca



dua – tiga minggu ini agak sibuk – sibuk dengan kerja belajar – membaca dan design framework

dec ini dah masuk sebulan aku mula bercuti panjang – ada baki lagi 35 bulan untuk diselesaikan

kerja belajar giat di jalankan – mengumpul journal paper terbaru – membaca satu persatu research paper – terkadang macam nak muak membaca – makin dibaca – makin banyak persoalan – makin kurang difahami – makin banyak membaca – makin banyak aku rasa perlu masukkan dalam writing draf – jika boleh semua nak dimasukkan – terkadang yang mana sepatutnya dimasukkan dan digugurkan pun dah jadi terkeliru

kerja membaca aku buat waktu malam – kurang gangguan –walaupun wife aku dah siapkan bilik khas untuk aku belajar (aku namakan war room)– aku tidak boleh mendengar suara anak kecil aku memanggil – terasa kesian pula – ya lah – aku berada di rumah – dia mana tahu yang aku belajar atau tidak – mungkin bagi dia – aku seperti dahulu – berada di rumah bermakna bercuti – bila bercuti – mesti nak bermanja

so membacalah di waktu malam - dan kembalilah aku menjadi warga penunggu malam – siang tidur – malam berjaga – itu pun jika aku tidak ke U pada siang hari

dalam pertemuan lalu dengan SV – aku perlu merombak dan membina research design terbaru –yang terdahulu terpaksa gugurkan - jadi nak dapat input – kena membaca lagi – nak design – kena membaca lagi – membaca dan membaca

membaca satu cabaran – dalam umur dan masuk 4 series ni – nak cepat tidur membacalah – maka terpaksalah bersengkang mata – bertemankan kopi O kaw kaw

aku cuba mempraktitkan ilmu dari DrOT – 1 file 1 thesis – membaca sambil cite – document map – mendeley – dan semua ini memang membantu – walaupun writing tidak tersusun – sekurang kurangnya ada isi – bila free boleh edit kembali


dalam keheningan malam – selain ditemani dengan kopi O – aku juga ada peneman setia – aku dah ada kucing terbaru – selepas BeyRo pergi [klik]  – kini aku ada Copper – cukup setia menemani – sekurang kurangnya aku taklah sunyi sangat

No comments:

Post a Comment