09 December 2013

Doa dan Ilham



aku dalam kebuntuan – buntu untuk memulakan penulisan - aluminum silicon bermain difikiran – aku mahu menulis secara kritis – seperti saranan DrOT – semuanya tersusun sempurna – kalau aku sendiri tidak faham – bagaimana pula dengan orang yang akan membacanya kelak


dalam kebuntuan ini – bangun – duduk – berulang kali – memerah otak untuk memulakan bicara aluminum silicon – tapi masih belum ketemu ayat terbaik

mencari cari di dalam internet – gaya penulisan seperti kemahuan dan kehendak hati  – tapi satu pun tidak berkenan

lalu aku mencapai naskah first draf thesis semasa master dahulu – membelek belek table of content – ahhh - mengapa pula ada cerita aluminum silicon – casting sedangkan aku melakukan research berkaitan heat treatment

bila agaknya aku menulis tentang ini

aku membelek tiap lembaran – yaaa – ini lah yang aku cari – inilah yang sesuai untuk memulakan bicara aluminum silicon

tapi mengapa aku keluarkan dari first draf dahulu – aku buat perbandingan dengan thesis yang telah dihantar – memang benar ianya tidak dimasukkan – kemungkinan – apa yang aku tulis pada ketika itu tidak sesuai untuk di sertakan di dalam final thesis –
membaca tiap ayat yang aku tulis – sememangnya inilah yang aku cari – semuanya tersusun seperti yang aku kehendaki

walaupun tahun cite – kemungkinan tidak lagi sesuai – sekurang kurangnya aku ada guideline untuk penulisan kali ini

mungkin - ini tidak di sebut sebagai plagiat - kerana ianya tidak di publish dimana mana 

sesungguhnya Ya Allah – Engkau telah memberi ilham kepada hambamu ini di kala kebuntuan melanda – Syukur

naskah ini – tidak pernah aku sentuh setelah menghantar final thesis – dan – aku pun telah lupa apa yang ada di dalamnya

tetapi keheningan malam ini – aku memperolehi ilham – dan ilham pastinya dari Mu Ya Allah


inilah yang dinamakan kekuasaan DOA


No comments:

Post a Comment