08 November 2013

Selamat Ulangtahun Perkahwinan ke 16: Isteriku


8 Nov 1997

16 tahun dahulu pada tarikh itu – aku sah bergelar suami

bertapa gugupnya aku di hadapan kadi – berjabat salam – melafaz – akad dan nikah

dari berdua – kemudian bertiga – dan kini bilangan keluarga bertambah menjadi tujuh semuanya

terima kasih – kerana melahirkan anak anak – yang pintar – dan membahagiakan hati – dan mudahan menjadi anak soleh dan solehah

sepanjang 16 tahun – suka duka – riang gembira – masam manis – menjadi rencah berumahtangga

aku masih berpegang pada akurjanji yang dimeterai 16 tahun dahulu – dan mudahan tersimpul kemas

Selamat Ulangtahun Perkahwinan ke 16 Buat Isteriku

terima kasih kerana memilih untuk hidup bersama aku

dan - terima kasih kerana menjadi pembancuh kopi O yang setia

Tak pernah ku menduga
Kan bertemu denganmu
Bersatu di alam cinta

Tak pernah ku merasa
Bahagia begini
Di sisimu

Kekasih ku sayang kan kamu
Cintaku kasihku untukmu
Kekasih hanya kau ku mahu
Hidup dan mati bersamamu

Akur janji setia padamu
Akur janji menjaga hatimu
Akur janji jiwa dan ragaku
Ku serah padamu

Akur janji ku hanya untukmu
Akur janji kaulah kekasihku
Akur janji seluruh hidupku
Ku serah padamu

Aku tak bisa sendiri tanpamu
Sedetik pun ku tak mampu
Sejuk hatiku oh tenang jiwaku
Memandangmu

Hatiku hatimu telah bertemu
Sayangmu sayangku jadi satu
Rindumu rinduku disimpulkan
Terciptalah sebuah ikatan



2 comments: