18 January 2016

Muhammad Afif Nabihan


siapa sangka anak kecil saya yang berusia 3 tahun 3 bulan berjaya melangkah kaki ke kelas tadika

sebetulnya saya mempunyai perasaan was was untuk melepaskan dia untuk masuk ke kelas tadika pada usia yang awal - agak risau dengan keselamatannya - sebab dia kecil dan kementot

tetapi ianya terjadi begitu sahaja

seingat saya - saya dan isteri pernah berbincang untuk tidak memasukkan si kecil kami Muhammad Afif Nabihan ke tadika pada tahun 2016

ini kerana faktor usia serta kewangan yang tidak memungkinkan dia untuk berada di dalam kelas lebih awal - biarlah masuk ke tadika pada usia 5 tahun

tetapi itu hanyalah perancangan kami - Allah yang telah menentukan segalanya - Subhanallah

2 hari sebelum sesi persekolahan dibuka pada Ahad 3 Jan - tiba tiba - isteri saya bersuara - nak hantar Afif ke tadika - sebabnya - dia bijak

dia lebih cepat mencapai tahap kepintaran berbanding abang abang dan kakak kakaknya semasa mereka seusianya

dia dah boleh mengira - jika ditunjukkan gambar atau objek dia akan beritahu bilangan yang ada

dia juga mengenali nombor 1, 6, dan 7

sehinggakan dia boleh menulis no 7 dengan baik

itulah sebabnya isteri saya bercadang untuk menghantar Afif ke tadika - dan - saya hanya mengikut saya

selepas dicongak bayaran bulanan tadika yang agak tinggi juga - saya bersetuju untuk memasukkan dia ke tadika

InShaaAllah - tentang kewangan - ada habuannya nanti


dan kini ...  telah 2 minggu ... Muhammad Afif Nabihan menjadi pelajar....

SEMOGA MENJADI ANAK YANG BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT




No comments:

Post a Comment