15 January 2015

AKHIRNYA AKU TUMBANG


1 Jan 2015 – dapat email dari Secretariat conference

Dear Participants,
Your paper has been accepted for publication for subject to the revision made as per the comments of the reviewers and editors by the 9th of January 2015. Please check the scientific.net system for information regarding the comments of the reviewers. The committee have the rights to reject the papers if sufficient corrections are not made.

Jadi bukalah file - reviewers comments – Allahuakhbar – comment cukup banyak dan mengerunkan – seolah olah keseluruhan paper nak kena revision every part

(1) Requires substantial English grammatical correction.
(2) Abstract is weak bla….bla….bla……
(3) Introduction is not well organized ….bla….bla….bla 
(4) Discussion is weak ….bla….bla….bla
(5) Conclusion is not well supported bla….bla…..bla

Apa ni!!! – teruk sangat apa yang aku tulis – hantar dekat conference lain sebelum ini tak ada pula comments melalut macam nie

AAAAhhhhhh!!!!

Bila hati dah tenang – aku baca balik comments reviewers – satu persatu aku mark pada paper – tak paham – aku baca berulang ulang ulang kali –  niat aku cuma satu sahaja – aku akan selesaikan corrections SEBELUM 8 Jan 2015 – paper ini TETAP akan di PUBLISH dalam INTERNATIONAL journal!!

dari 2 Jan 2015 – mula kerja – HANYA FOCUS UNTUK PAPER INI - sejujurnya aku tidur 2 – 3 jam sehari 

5 Jan 2015 – selesai correction – tapi grammar ikut kepahaman sendiri – nak cantikkan grammar buat keputusan guna proofread service

contact beberapa proofreaders – ada yang tak sanggup ambik - sebab kekangan masa - depa kena sent back sebelum 8 Jan 2015

ada yang setuju – tapi service mahai – makan ratusan $$$$

Alhamdullilah – ketemu dengan seorang proofreader – sanggup ambil job - service tak mahal sangat

selesai bagi dekat proofread – aku concentrate dengan paper lain pula – focus untuk NRS UPSI

macam tu juga – tidur tak menentu – 2 – 3 jam sehari – kepala mula rasa PENING pening lalat - lama lama jadi pening pening GAJAH – badan mula panas - tapi masih nak bertahan

Akhirnya aku TUMBANG –  nasib baik di rumah

pening – deman – athma - letih teramat sangat - semuanya bersatu

ingat sehari dua dah okay - tapi sampai hari ini masih ada lagi - terutama ATHMA

Ketahuilah aku – bahawa – badan aku kini bukannya seperti 20 tahun dahulu – MAMPU bertahan

Apa apa pun Alhamdullilah – paper yang dibuat proofread telah sempat dihantar pada 9 Jan 2015 – dan – paper untuk NRS UPSI masih tergantung – tak apalah dateline masih ada

Dan hari ini 14 Jan 2015 – mendapat berita gembira – paper tersebut telah di terima sepenuhnya




AKU amat PERLUkan - REHAT – REHAT - REHAT

2 comments: