10 January 2014

Selamat Datang Ke Dunia Suram



semasa aku menghadiri kursus analisa kuantitatif dan kualitatif di UUM pada April 2013 lepas - seorang penceramah menyatakan dunia PhD adalah dunia suram dan kelam - PhD mempunyai dunianya yang tersendiri

baru 3 bulan aku bercuti penuh - kini ianya hampir menjadi kenyataan - aku sedang menghampiri fasa dunia suram - suram dari kehidupan terdahulu

aku semakin kurang berinterasi dengan dunia luar - kurang beriadah - kurang berkomunikasi

hidup hanya berlegar pada kampus dan rumah sahaja - jika ada pun hanya ziarah ibubapa ataupun melawat anak di asrama ataupun menghantar dan menjemput anak dari sekolah

ianya tidak seperti di alam pekerjaan dahulu - terlalu kurang manusia yang aku ketemui

aku harus lari dari dunia ini

dunia suram dan kelam

solusinya

entahlah - aku belum bertemu dengan penyelesaian


No comments:

Post a Comment