06 June 2013

Seminar Penyelidikan @PTSS Arau

5 Jun 2013 - di Seminar Penyelidikan Zon Utara - Politeknik Tuanku Syed Sirajudin, Arau, Perlis – seminarnya kecil tapi significant

ini seminar ke 4 dalam masa 3 tahun – kertas pembentangan aku yang ke 3 – dan – yang pertama dalam engineering –  kajian dan penulisan terdahulu berkaitan dengan pembelajaran maya

kajian dan penulisan ini berkaitan dengan pengajian aku – bidang metallurgy – aku siapkan sewaktu berada di EDC dahulu [klik sini] – ini juga hasil usahasama bersama SV – Dr Khairel Rafezi Ahmad - dari UniMAP

seperti biasa – aku mulakan dengan ayat power – ice breaking session - konon kononnya - entah menjadi - entahkan tidak - tak tahulah

Ladies and Gentlemen
I think you all have seen the Avatar film. Just imagine...Avatar language...
so to avoid the Avatar speaker in this room today...allow me to present in bilingual

maka selanjutnya – presentation aku dalam dwi bahasa – cuma term kejuruteraan aku kekalkan – aku lebih selesa dalam dwibahasa– kerana – matlamat aku untuk menyampaikan ilmu – bukannya seronok sendiri

aku jangkakan akan bertemu dengan ramai rakan rakan lama – tetapi kebanyakan pembentang adalah orang baru – mereka mengkaji tentang pembelajaran dan permasalahan – betul betul bidang pendidikan - yang berkaitan dengan kejuruteraan hanyalah aku dan Zulhisyam Salleh – rakan dari Politeknik Melaka – tetapi beliau dalam electrical engineering

biarlah gambar berbicara – nak menulis tidak berdaya - letih masih terasa



Ladies and Gentlemen
I think you all have seen the Avatar film. Just imagine...Avatar language...
so to avoid the Avatar speaker in this room today...allow me to present in bilingual

aku tidak suka berada di rostrum - tiada pergerakan - idea terbatas

sebahagian audience 



@@@@@@@@@

dibawah adalah sebahagian presentation slide  - aku guna perisian prezi - banyak membantu - menjadikan presentation lebih menarik

seperti kelazimannya - slide aku kurang nota - lebih banyak grafik - memudahkan aku berbicara serta tidak menjadikan presentation rigid - serta membataskan kata kata


In Sha Allah - jika di beri kesempatan di lain masa - pasti akan ada lagi seminar yang akan di hadiri






No comments:

Post a Comment