22 June 2013

Mental Fatigue - kosong - kosong - kosong




Entah apa yang tidak kena dengan malam ni – satu apa pun tidak menjadi

Membaca journal paper – separuh jalan

Edit writing – separuh jalan

Download paper – terlalu lama menunggu – juga separuh jalan

Dari jam 9.00 malam – masuk bilik – memencilkan diri – sehingga kini dah 4 jam berlalu - dengan harapan beberapa kerja dapat di selesaikan – tapi semuanya tidak menjadi

Adakah ini di panggil sebagai kecelaruan minda? – atau – burnout – atau sebagainya - entahlah – aku bukan orang psikologi – mungkin 
Dr Mohd Awang atau rakan sekursus tempohari – En Khairuddin a.k.a Jidin Giding – boleh menerangkan istilah sebenarnya – mereka orang psikologi

Bagi aku – aku istilahkan sebagai mental fatigue – mungkin rakan rakan yang sedang belajar seperti aku – pernah merasakannya



Badan segar bugar – tetapi tidak mampu untuk melaksanakan apa juga perkara yang melibatkan minda

Di dalam bilik ini – dah hampir satu jug kopi O kaw aku teguk – tapi idea tak turun turun juga

Fikiran jadi kosong – kosong – kosong – seperti lirik lagu Najwa Latif

Kemungkinan mental fatigue ini wujud kerana aku terlalu memikirkan untuk menyiapkan semua perkara di dalam satu masa yang sama – atau – sebenarnya aku tidak tahu untuk menyelesaikan perkara yang mana dahulu

Planning selepas Maghrib tadi – nak sambung writing conference paper - aku dah usahakan hampir 1.5 bulan yang lepas lagi – cadang nak hantar ke 2nd International Conference On Recent Advances In Automotive Engineering & Mobility Research (ReCAR 2013) – deadline 30 Jun 2013



Kerana itu aku nak tambah – nak edit – nak buat permurnian catatan yang terdahulu – tapi bila buka lap top – semua planning tak menjadi – lihat pilot paper – kot kot boleh masukan apa apa yang patut – tapi apa pun tak ada yang menarik – dan – kerana itu – aku beralih kepada kerja kerja lain – tapi semua juga tidak menjadi


Yang menjadi – update blog – mungkin selepas menulis blog ini – minda jadi normal balik – maka – kerja kerja yang di planning dapat di selesaikan – jika tidak – habiskan kopi O kaw – kemudian tidur

No comments:

Post a Comment