03 December 2014

WhatsApp Mood: Seni Bergembira



PETIKAN DARI WhatsApp

<A> boleh minta nasihat?

<B> nasihat apa?

<A> aku dah 2 bulan tak buat apa2...takda progress dalam study....makin lama makin teruk....tulis pun dak...lab pun tak pi....tak tau nak mula macam mana...tak tau apa apa....kosong kepala

<B> apa punca?

<A> tak taulah....banyak sangat masalah.....bukan setakat masalah belajar.....masalah lain pun ada sama.....lepas settle satu masalah....mai pula satu masalah.....bertimpa timpa.....bila dah pikir banyak sangat masalah....belajar pun terganggu.....ingatkan bila dan settle masalah....boleh tumpu study...tapi semua loss....jadi semakin susah....rumit

<B> berat nie....aku tak pandai bagi nasihat....tapi hang beruntung

<A> untung apa plak..

<B> untung sebab Allah uji hang dengan masalah....maknanya Allah tengah pandang hang....nak dengar suara hang....nak dengar rintihan hang....Allah nak tinggikan darjat hang.....nasihat aku....banyak berdoa....mohon Allah permudahkan segalanya....

<A> aku dah berdoa.....masalah tetap ada

<B> BRO....jawapan dari langit....bukan macam jawapan exam.....selesai jawap boleh check...boleh tau markah.....jawapan dari langit....jawapan yang mahal.....hang kena tunggu dengan sabar
INGAT....setiap kesulitan ada kelapangan....InShaa Allah....pasti ada jalan penyelesaian.....

hang ada masalah dengan orang ka...masalah duit ka....minta dekat Allah.....nanti Allah selesai untuk hang....

tentang belajar.....mula balik pelan pelan.....jangan ikut hati....pegang balik buku ka....kertas ka...baca balik sikit sikit....tulis sikit sikit....lama lama aura mai balik....percayalah...kita belajar pun dengan izin Allah....Dia tau apa yang terbaik.....jangan ikut hati.....hati kena gembira

<A> nak buat macam mana nak bagi hati gembira

<B> buatlah apa yang hang suka.....cakap dengan kucing hang ka....cakap dengan ikan kelisa hang ka...pi ronda pasar malam ka....buat la apa saja yang hang suka....

<A> toyalah hang

<B> betul.....kalau hati gembira....semua masalah selesai....cubalah....kepala jangan fokus sangat dekat masalah.....kucing ada masalah....pokok pun ada masalah....kalau susah sangat nak bagi hati hang gembira...nanti aku email page dari La Tahzan....baca kot kot jumpa gembira....

<A> okay2

<B> sudahlah...aku pun ada masalah juga

<A> masalah apa

<B> masalah nak selesai kerja aku yang tak selesai...sebab layan masalah hang...hahaha...nanti aku email

<A> okay bro...thanks

<B> jazakAllah...



p/s : sorry bro...aku kongsi dari WhatsApp ke blog...

No comments:

Post a Comment