26 May 2012

SIBUK a.k.a KALUT

bila agaknya aku nak sambung balik cerita belajar nie!!!...sibuk dengan kerja seharian...sibuk dengan nak siapkan proposal pengajian lagi...rasa rasa 24 jam yang Allah bagi dekat aku tu tak cukup...dah hampir 1 bulan aku tidur lewat...jam 2.30 baru nak masuk tidur...(nasib baik wife aku paham)...
pagi pagi nak kena bangun awal...siapkan diri dan kemudian hantar anak anak ke sekolah dan terus ke pejabat....
di pejabat...macam macam nak di selesaikan...aduh!!!...lagi berusia ni...lagi banyak cabaran...mudah mudahan Allah memberi kelapangan kepada aku...AMIN
balik dari pejabat..nak kena uruskan arnab lagi lihat sini...cari daun...topup makanan...dan basuh lantai...itu rutin tiap hari...
bila malam tengok anak anak siapkan kerja sekolah...lebih lebih lagi kena bagi perhatian dekat kak ngah sebab tahun ni dia nak ambil UPSR...TV...dah lama aku tak tengok...siaran berita ke...movie ke...aku dah tak layan...kat rumah aku..TV hanya boleh ON ... bila anak anak dah selesai semua homework ...yang pasti mula jam 10 malam....nak kata aku zalim tak bagi anak anak tengok TV...tak pula...waktu petang aku bagi diaorang layan cartoon sampai lebam bijik mata!!!...cuma hari sabtu...aku bagi kelonggaran layan TV atau movie....ikutlah mana yang diaorang nak layan...wife aku kalau nak layan TV...dia ON handset...layan cerita indon petang petang...waktu malam dia pun kurang layan TV
...kat TV sekarang ni bukan mendidik sangat pun...yang banyak propaganda...tuduh menuduh...hina menghina...so buat apa aku layan...jangan kata aku tak ikut perkembangan semasa!!!...apa yang berlaku aku pun ambik POT juga...dari mana aku kutip...paham paham saja lah...maklumat di hujung jari...pilih saja mana yang nak..biru kerr..hijau kerr...mata kerr...semua maklumat boleh dapat...
tentang pengajian aku sekarang ni...proposal on making....nak cari kaedah terbaik nak present dekat supervisor...takut nanti bila dia soal tentang thesis ...aku tergagap gagap nak jawap...tak kerr malu...coz..aku lecturer dia pun lecturer juga...
hujung minggu dan hari minggu..lagi lah sibuk....bawa anak pergi tution lah...housekeeping kandang arnab lah...dan yang penting lawat along kat asrama waktu petang....sejak along masuk asrama...sabtu dan ahad dah jadik wajib pergi lawat dia....bila dah lawat tu...mesti makan makan...sembang sembang....dan dia pun nak juga bergurau dengan adik adik...jadik bila jam 6.00 baru sampai rumah....banyak mana masa yang aku ada sebelum maghrib!!!!.....
kalut memang kalut....tapi aku bersyukur....coz wife aku banyak membantu...bila mala.... masuk jerr jam 10...dia biarkan aku study....dia takeover tugas aku ngajar anak anak....baiknya dia...TERIMA KASIH AYANG....TAK ADA PELUANG LAH AKU NAK BAGI ALASAN NAK TAMBAH CAWANGAN
so...sambungan kisah belajar aku akan diusahakan untuk di sambung....TUNGGU LAH....



No comments:

Post a Comment